Re: prawa dostepu do pamieci usb

Dnia 01-06-2006, czw o godzinie 23:09 +0200, strug napisał(a):

> po, zakonczonych zepsuciem systemu, eksperymentach z sid'em zainstalowalem etch'a
> i natrafilem na problem prawdopodobnie prosty, ale jakos nie potrafie sam znalezc jego rozwiazania
>
> dysk usb (odtwarzacz mp3, ale dziala jak pendrive zwykly) montuje sobie bez probemu za pomoca
> linijki w fstab:
>
> /dev/sda        /media/usb0     vfat    rw,user,noauto  0       0
>
> nie moge sobie jednak sprawic by zwykly user mogl miec mozliwosc zapisu na tym dysku.
> sadzilem ze "rw,user" zalatwia sprawe, ale widac zle myslalem.
> [...]

man mount, szukaj vfat :)

a tak na szybko (wiem że to nieładnie odpowiadać na taki prosty problem,
ale sam też kiedyś nie wiedziałem), wyssane z mojego fstab:

/dev/hda6 /mnt/hda6 vfat user,auto,umask=002,uid=0,gid=6,iocharset=iso8859-2,codepage=1250 0 0

gdzie gid=6 to standardowo grupa disk, do której jestem zapisany

(2 ostatnie opcje w 4-tej kolumnie to akurat do strony kodowej, może
ktoś będzie potrzebował, choć gdzieś już na liście też ktoś to podał)

--
mirosław boruta
rlu: #344083