Re: siec w etch

Dnia 31-05-2006, śro o godzinie 14:32 +0100, skalag@op.pl napisał(a):

> Tak jestem w tej sieci.
> proxy musze uzywac pod winda nawet do gg ajk i do wszystkiego.
> ja znam
> ciezko sie gada z adminami bo tylko przez formularze.:)
> zresta oni twierdza ze szystko jest na stronie opisane jak sie podpiac
> http://www.bath.ac.uk/bucs/resnet/instruct-linux.shtml
> tylko ze ja nawet lynxa nie mam ( goly system )wiec nie moge sie
> zarstrowac wiec musze to jakos recznie zrobic.
> zreszta moj komp jest zarejestrownay przez windowsa wiec powinno dzialalc.
>
> proxy wwwcache.bath.ac.uk 3128 port

Gdybym przypadkowo coś źle opisał lub przeinaczył, to proszę o
wyrozumiałość i korektę, nie mam u siebie takich problemów jak kolega i
tylko zgaduję rozwiązanie na podstawie tego co udało mi się znaleźć.
Dodatkowo nie wiem co jest na takim gołym systemie po net-install bez
sieci, a sprawdzać jakoś teraz nie mam na czym.

W apt.conf(5) jest opisane:
[...]
http   HTTP URIs; http::Proxy is the default http proxy to use.  It  is
       in the standard form of http://[[user][:pass]@]host[:port]/. Per
       host  proxies  can  also  be  specified  by   using   the   form
       http::Proxy::<host>  with  the special keyword DIRECT meaning to
       use no proxies. The http_proxy environment variable  will  over-
       ride all settings.
[...]

I jeszcze wycinek z przykładowego pliku (stwórz plik w
katalogu /etc/apt/apt.conf.d lub wstaw do /etc/apt/apt.conf, nie wiem
jak będzie u Ciebie)

Acquire::http { Proxy "http://[[user][:pass]@]host[:port]/";; };

Ewentualnie możesz ustawić zmienną środowiskową http_proxy w .bashrc lub
nawet w /etc/environment (przykładowo, możesz też wpisywać za każdym
razem, ale to chyba będzie męczące)

[.bashrc i ogólnie bash]
export http_proxy="http://[[user][:pass]@]host[:port]/";

[/etc/environment]
http_proxy="http://[[user][:pass]@]host[:port]/";

Potem powinno się dać wykonać apt-get update && apt-get install ... (czy
co tam już będziesz chciał)

Daj znać czy się udało :-)

--
mirosław boruta