[OT] Xgl i ATI Radeon i fonty

Witam!!

	Z powodu nadmiaru czasu ( haha) chciałem odpalić xgl i się troszkę pobawić,
niestety nie wyszło mi...
	Robiłem wg. opisu: http://sonique54.free.fr/xgl/xgl.htm.
Pracuje na debian unstable, x.org 7 i drivery do Radeona 9550 od ATI (8.24.8).

Gdy odpalam Xgl -accel glx:pbuffer -accel xv:fbo:1, na chwilę pojawia się tryb
graficzny, by po chwili wrócić do konsoli.

Na kosoli mam komunikaty (i w logach też:) :
Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/100dpi/:unscaled,
removing from list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/75dpi/:unscaled,
removing from list!
Could not init font path
element /var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType, removing from list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/TTF/, removing from
list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/OTF, removing from list!
Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/CID/, removing from
list!
FreeFontPath: FPE "/usr/share/fonts/X11/misc/" refcount is 2, should be 1;
fixing

	Przejrzałem google, i nic mądrego nie wymyśliłem (a widze, że problem się
przewija). Reinstalacja pakietów z czcionkami nie pomaga oraz
update-font-alias też nic nie zmienia :(
	Jakieś pomysły? linki?

	Dodatkowo, logi mówią, że brak akceleracji !!! :
(WW) fglrx(0): ***********************************************
(WW) fglrx(0): * DRI initialization failed!                  *
(WW) fglrx(0): * (maybe driver kernel module missing or bad) *
(WW) fglrx(0): * 2D acceleraton available (MMIO)             *
(WW) fglrx(0): * no 3D acceleration available                *
(WW) fglrx(0): ********************************************* *

Myślałem, że to może powód dopisania do xorg.conf linijek:
#You need add this lines in /etc/X11/xorg.conf :
Section "Extensions"
Option "Composite" "true"
EndSection
#and in Device Section (optional):
#Option "RenderAccel" "true" # nvidia bo mam ATI:))
Option "backingstore" "true" # nvidia and Ati

	Jednak i bez tych linijek dalej nie ma DRI, a zwykły xorg na tym konfigu
działa poprawnie (pomijąc komunikaty o czcionkach w logach).

	Czy ktoś z grupowiczów może przerabiał ten temat i ma jakieś pomysły, może
linki z przepisami na Xgl?

z góry dzięki, i pozdrawiam

Krzysiek