Re: [Actus] Dni Unixowe w Gdansku 18 i 19 maja.

> Krzysztof Zubik napisał.
Witam.
Przepraszam, ze tak pozno mowie o bardzo ciekawym spotaniu,
ktore mielismy tydzien temu. Organizoatorom naleza sie
podziekowania za wyjatkowo udane przygotowanioe calej imprezy. :)
Tytm razem bylo duzo uczestnikow. Audytorium bylo niemalze pelne.

Na poczatku Robert Milkowski omowil nam temat Open Solaris

Kolejny wyklad  Mariusza Zynela o zarzadzaniu uslugami i
zapobieganiu awariom. Dowiedzielismy sie m.in o wielu
nowosciach w tym wzgledzie wprowadzonych przez Solaris.

O technologii klastrowej powiedzial nam Ireneusz Szunca.
Byl, to jeden z ciekawszych wykladow o duzych systemach obliczeniowych.

Kolejny wyklad Quo Wadis Sparc Roberta Prusa.
Mielismy okazje rowniez zajrzec do wnetrza
komputera Sparc. Dowiedzielismy sie kilku ciwkawostek
o procesorach wielordzeniowych i gdzie kazdy z
8 rdzeni obrabia po 4 watki rownolegle. Wiecej pod
http://www.sparc.org   http://pl.sun.com/press/sunmagazine/

Kolejny wyklad Tomasza Potegi System Tap.
Tu narzedzie do monitoringu dzialania Linuxa, i
rozwqiazywaniu problemow dotyczacych dzalania aplikacji i
ich wydajnosci.

No i kolejny wyklad Andrzeja Sopaly na temat D Trace
jako narzedzie programisty.

Nastepny wyklad Wojciecha Mellera o serwerze www Aris.

Jeden z ciekawszych wykladow o technologii Sun Ray  Macieja Plony.
Tu dowiedzelismy sie o nowej technologii tworzenia
sieci komputerowej gdzie serwer wykonuje zadania realizowane
za posrednictwem dolaczonych do niego stacji roboczych poszczegolnych
uzytkownikow. Dosc ciekwie wygladaja takie stacje robocze.
W jednych rozwazaniach, to male urzadzenia bezdyskowe,
do ktorych dolacza sie klawiature , monitor i ewentualnie inne
urzadzenia zewnetrzne. W innym wykonaniu te stacje wbudowane do
monitora.

Drugi dzien.
Na poczatku Rafal Tylman opowiedzal nam o klastrowym sytstemie
obliczenowym w TASK-u na Politechnice Gdanskiej.

W dalszej kolejnosci Jaroslaw Kolanowski powiedzial
o VMware i serwerach z procesorami Intel i AMD.

Ponownie z wykladem pojawil sie Andrzej Budkiewicz tym razem
o wirtualizacji systemow Solaris. Dowiedzielismy sie
o nowo utworzonym systemie plikow ZFS.

Kolejny wyklad Piotra Nogasa Veritas Storage Foundation.

O instalowaniu systemow Linux i Solaris poprzez siec
powiedzal nam  Michal Luczak.

Andrzej Budkiewicz tym razem powiedzial nam o poczcie
Wirtualnej Polski.

Ostatni wyklad Wojciecha Zwiefki o systemach informatycznych
Wirtualnej Polski.

Na razie pod http://unixdays.gda.pl/index.html?page=9
nieco o tyh wykladach. Pozniej bedzie wiecej informacji.

Dziekuje rowneiz za umozliwienie mnie skorzystania ze Spotkania
przy dziku dla organizatorow. Po pierwszym dniu wieczorem
pojechalismy do zajazdu Wroblowka http://www.wroblowka.pl
Gdansk - Otomino. Mielismy tu wspaniale spotanie. Duzo
dobrego jedzenia i picia. Dzika rowniez podano.
Czas mam przyjemnie uplynal do poznych godzin nocnych
gdy przy muzyce milo rozmawialismy.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0