Re: Problemy z HP nx9420

Dnia 17-05-2006, śro o godzinie 12:06 +0200, Rafal Konrad Pawlaszek
napisał(a):
> [...]
>  >soundcore               9184  1 snd
>  >snd_page_alloc         10120  2 snd_hda_intel,snd_pcm
>
>  >cat /proc/asound/cards
> 0 [Intel          ]: HDA-Intel - HDA Intel
>                       HDA Intel at 0xd2700000 irq 177
>
>  >cat /proc/asound/devices
>   17: [0- 1]: digital audio playback
>   16: [0- 0]: digital audio playback
>   24: [0- 0]: digital audio capture
>    0: [0- 0]: ctl
>   33:       : timer
>
>  >cat /proc/asound/version
>  >Advanced Linux Sound Architecture Driver Version 1.0.10rc3 (Mon Nov

[ciach]
> I teraz to co ja zauważyłem. Wydaje mi się, że to nie musi być wina
> ALSY. Mam taki przycisk (ze światełkiem) do sprzętowego
> włączania/wyłączania dźwięku i tak sobie na niego patrzę i powoli
> zaczyna mi się wydawać, że on na mnie też patrzy. Kiedy się świeci, to
> znaczy, że dźwięk jest wyciszony, a przycisk świeci cały czas,
> nieczuły na stymulację manualną:) Może więc Debian go nie widzi?
Sprawdź ustawienia mixera. Może masz po prostu dźwięk wyciszony przez
Debiana, kontrolka pokazuje stan, ale jeszcze nie ma sterownika, który
spowodowałby, że przycisk działa?

> Drugi problem wiąże się z stacją DVD/CD. Nie mogę nic robić pod
> konsolą, bo co trzy sekundy wyskakuje mi error:
>
> Error: Not ready -- (Sense key=0x02)
> Incompatible medium installed -- (asc=0x30, ascq=0x00)
> The failed "Read Cd/Dvd Capacity" packet command was:
> "25 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 "
Poszperałem w googlach i wygląda na to, że to może być problem z HALem,
który cały czas się pyta o CD/DVD, kiedy płytki w napędzie nie ma.
Podobno problem został rozwiązany w jajkach późniejszych niż 2.6.15.
Aby temu zaradzić, zabij HALa (jako root 'killall hald'), ale wtedy nie
będziesz miał automatycznego montowania napędów, kamer itp. Niedługo
może do testing wejdzie nowe jajkach, które nie powinno mieć tego
problemu.
> Trzeci, ale już taki najmniejszy, problem wiąże się z kartą graficzną.
> Obecnie system mi działa na sterowniku 'vesa', a mam kartę ATI
> Mobility Radeon X1600. Na stronie ati znajduje się sterownik, ale do
> X-ów w wersji najdalej 6.8, a ja mam:
Nowsze Radeony (>Radeon 9500) nie są obsługiwane przez X.org 6.9.
Odpowiedni sterownik jest już w 7.0 i wszedł niedawno do Debiana, ale
wciąż jest w unstable. Radziłbym więc dodanie unstable do sources.list i
instalacja z niego nowszych Xów oraz nowszego jajka
> Jednym słowem: POMÓŻCIE!!!
Pomożemy!
> Pozdrawiam,
> Rafał Konrad Pawłaszek
P.S. Rzadko spotyka się tak dobrze sformułowaną prośbę o pomoc. Trzymam
kciuki, że Ci się uda.
--
"Unix is a computer virus with a user interface" - UNIX Haters' Handbook
Andrzej Mendel