Re: Błąd w aptitude?

On Sat, May 13, 2006 at 12:42:44PM +0200, Lech Pańkowski wrote:
> (nawiasem mówiąc fatalnie, bo z wszystkimi wersjami językowymi - nie można
> tego zmienić??) .

Jeśli Ci to przeszkadza, zainstaluj sobie localepurge

> Dlaczego "aptitude install.." w ogóle cokolwiek usuwa??

> Co znaczy, że pakiet jest "NIE UŻYWANY"?

To znaczy że jest zaznaczony jako instalowany automatycznie dla
zapewnienia zależności innego pakietu, ale od tego czasu ów pakiet
został usunięty.

> Może 'apt-get' jest bardziej cywilizowane?

W tym sensie - tak. aptitude z linii komend głównie tym się różni od
apt-get, że potrafi zapamiętać które pakiety kazałeś zainstalować, a
które sam wciągnął jako zależności.

> Jaka jest różnica w wykonaniu 'aptitude install..' i 'apt-get install..' bo
> dla mnie oba to narzędzia z linii poleceń, a w man aptitude piszą mądrze o
> 'interfejsie'?

"Interfejs" to słowo-wytrych, w zależności od kontekstu może oznaczać
różne rzeczy :)

Ale odpal sobie aptitude bez żadnych argumentów, to zobaczysz czym
jeszcze różni się od apt-get.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216