Re: Re: [ot] antywir [bylo Re: serwer pocztowy]

Jesli chodzi o raporty dla MKS-a jest gotowe rozwiazanie, ktore mozna pobrac ze strony http://bu.bee.pl/articles.php?id=2 - prosty skrypt generujacy
takie raporty - wystarczy wrzucic do CRON-a, z reszta na stronie jest opis.

Pozdrawiam,
Robson

On Wed, Mar 02, 2005 at 12:52:02PM +0100, Tomasz T. Ciaszczyk wrote:
Dnia Wed, Mar 02, 2005 at 12:23:54PM CET, Paweł Tęcza napisał:

> [...]

Ze wszedzie trzeba trabic ze sie uzywa mksa ;D

Ale to nie jest do konca prawda. Wysylanie raportow i informowanie
uzytkownikow, ze sie uzywa MKS-a jest wymagane tylko wtedy, gdy sie
korzysta z bezplatnej licencji. Jesli ktos nie ma na to ochoty,
to moze wykupic platna licencje, ktora kosztuje ok. 300zl od
_serwera_, a wiec nie sa to jakies olbrzymie pieniadze za poziom
bezpieczenstwa, ktory daje ich antywirus.

Kamil Konieczny, ktory zajmuje sie w MKS-ie wersja antywirusa dla
Uniksow, powiedzial mi kiedys, ze raporty ze zlapanymi robalami sa
im potrzebne, zeby przeslac je do jakiejs organizacji, ktora tworzy
swiatowe raporty dotyczace wirusow w Internecie i ze kazdy producent
antywirusow ma wrecz _obowiazek_ przedstawiac takie zastawienia.

Poza tym, czy informacja na stronie WWW, ze uzywamy takiego,
a takiego antywirusa nie wplywa uspokajajaco na uzytkownikow,
ktorzy dzieki temu wiedza, ze ktos dba o ich bezpieczenstwo? :)