problem z wolnym miejscem

Witam!

sprawa jest taka
sciaganlem sobie aplikacje xampp.
xampp rozpakowuje i instaluje sie w głownym drzewie systemu w katalou /opt
u mnie katalog ten znajduje sie na partycji hda1 ktora ma za malo miejsca aby zmiescic caly katalog tej aplikacji
tymczasowo rozpakowalem to do katalogu /usr/opt znajdujacego sie na wiekszej partycji hda5.
aplikacja nie chce mi sie uruchomic z /usr/opt bo szuka sobie jakis plikow w /opt
co mam teraz zrobic zeby katalog /opt byl w glownym drzewie a nie w /usr/opt?
naiwnie probowalem przegrac z /usr/opt do /opt ale oczywiscie zabraklo miejsca...

niestety zamiana sciezek w pliku konfiguracyjnym niewiele pomogla :|

--
Pozdrowienia,
 stentor                          mailto:stentor@spin.amu.edu.pl