Re: (Intel + EM64T) + (Debian + Apache)

Dnia wtorek, 9 maja 2006 13:17, Linuks pytania napisał:
> [...]
> zainstalował niczego nie świadom z płytki "netinst" i386.
> Skompilował jądro 2.4.31 SMP i [ cat /proc/cpuinfo ] mówi mówi mu że
>  ma 4 procki od 0 do 3 Intel(R) Xeon(TM) CPU 3.60GHz. Do tej pory
> jechał na jądrach kernel-image-2.4-686-smp i serwer działał. Na
> jądrach 2.6 dla Pentium/PentiumPro/PII/PIII/P4 serwer nie poszedł.
>
> Szukaliśmy w pakietach coś z EM64T i okazało się że są jądra 2.6
> em64t-smp, no to dawaj je. Niestety "atempt to kill init" na
> starcie.

> Yyy? To się jakoś obsługuje w Debianie? Bo myślałem że w BIOS-ie.
w biosie to raz, a dwa to w systemie w jadrze standardowo (ACPI i HT). jesli
w /proccpuinfo widzisz 4 procki a masz w systemie 2 tzn ze HT dziala.

> Może inaczej chcę żeby system z Debianem oraz skompilowany Apache
> wiedział że serwer ma Ht i EM64T i używał HT i EM64T :-))))

HT to tak jak napsialem wczesniej małe piwo. Co do 64bit to jest duzo
wariantow. mozesz zrobic caly system w architekturze amd64 i to jest
optymalna wersja ale moze powodowac problemy tj koniecnzosc uruchamiania
aplikajci 32bitowych w chroocie.
poczytaj: http://www.debian.org/ports/amd64/

mozesz zrobic system i386 , wlaczyc HT. dziala ci wtedy zwykly debian bez
wiekszych komplikacji ale tracisz dopalenie aplikacji 64bitowych.

ogolnie zalezy to od tego co chcesz osiagnac i co ma tym serwerze stac.
poszukaj dyskusju na usenecie jakies pol roku mialem ten sam dylemat.

--
Michał Łodziński