Re: GCC, G++ - dygresja

Dnia 06-05-2006, sob o godzinie 22:24 +0200, Robert PaneQ! Pankowecki
(rupert) napisał(a):
> Zastanawia mnie właśnie gcc i zmiany w nim wprowadzane. Język C jak i C
> ++ są zdaje się od jakiegoś czasu ustandaryzowane, pewnie nie tak wiele
> się w nich zmienia. Więc jak to się dzieje, że prace nad gcc cały czas
> trwają, że co jakiś czas wychodzi nowa wersja kompilatora, a całe
> tysiące lini ba pewnie miliony systemów operacyjnych są przebudowywane z
> użyciem nowych narzędzie. Rozwój bardzo cieszy tylko ciekawi mnie, co
> oni takiego zmieniają w poszczególnych wersjach gcc. Czym one się różnią
> od poprzednich i dlaczego są lepsze / gorsze. Jak sądzicie. A może ja
> [...]
Nowsze kompilatory wymagają też domyślnie kodu bardziej zgodnego ze
specyfikacją niż było to wcześniej. Dlatego też przejście z G++ 3.3 na
4.0 było tak bolesne, bo wiele paczek trzeba było poprawić, żeby w ogóle
się kompilowały.

--
Andrzej Mendel