Re: ALSA-kompilacja i nie tylko + opinia

Dziękuję za opinię.
Chciałbym pozbierać ich więcej ponieważ poleciłem Debiana młodemu sąsiadowi
i nie chciałbym (muszę mu pomagać a guru nie jestem) by od razu zraził się
do Linuxa potykając się o kolejne rzeczy. Mam nadzieję, że zarazi się i wtedy
sam wybierze.

Pozdrawiam

ps.
ponieważ przerobiłem instalację modułów ALSA to opiszę bardzo krótko (może
komuś się przyda)

Sprawdzamy wersję posiadanego systemu :
uname -a
Linux 2.6.8-2-686-smp #1 SMP Tue Aug 16 12:08:30 UTC 2005 i686 GNU/Linux
a więc posiadamy następującą wersję jądra : 2.6.8-2-686-smp
Jeśli nie ma gotowego pakietu z modułami ALSA to trzeba go zbudować.
Instalujemy :
apt-get install alsa-source
apt-get install kernel-headers-2.6.8-2-686-smp
apt-get install kernel-package
apt-get install fakeroot libc6-dev linux-kernel-headers
Źródła ALSA powinny znaleźć się w katalogu /usr/src; rozpakowujemy je.
Zmieniamy katalog na :
cd /usr/src/kernel-headers-2.6.8-2-686-smp
i budujemy pakiet zawierający moduły ALSA :
make-kpkg --rootcmd=fakeroot modules-image
W katalogu /usr/src powinien znaleźć się pakiet deb z modułami ALSA.
Instalujemy :
apt-get install alsa-utils alsa-base
dpkg -i nazwa_pakietu.deb (z "naszymi" modułami).
W moim przypadku już NIC nie musiałem robić; ALSA została skonfigurowana
do karty na płycie i na PCI; nie wykryła natomiast karty TV z bttv.