pamięć w debienie

         witam serdecznie grupowiczów

mam taki problem mianowicie mam u siebie w domowym komputerku 1 GB pamięci RAM. i teraz dlaczego cała pamięć mi się zapycha totalnie mianowicie po pewnym czasie jakiś 5-6 godzin pamięć jest całkowicie wykorzystywana - tj sprawdzają to za mnie gadżety jak superkatramba i aplety w kde jednakże moje pytanie brzmi czy jest jakieś narzędzie do optymalizacji pamięci w debianie ( wczesniej takiego problemu nie miałem dlatego nie wiem niestety) wiem że można to zrobic przez wywalenie niepotrzebnych a uruchomianych programów podczas startu.ale chodzi bardziej o narzędzie które będzie sprawdzac dla mnie który pakiet / program wykorzystuje ile pamięci i jeśli jej zacznie wykorzysywać nadmiernie powinienem byc o tym powiadamiany , coś jak "proxy dla pamięci" :)

pozdrawiam

--
Sarge Debian User: Wartan"at"Wartan"dot"org
kadu:3735326 Registered Linux User : 406139 |PLUG :1966491030