Re: GRUB kontra LILO [deinstalacja GRUBa]

Dnia środa, 26 kwietnia 2006 22:17, Marcin Landowski napisał:

> Może nie pójść tak łatwo. U mnie sie tak za cholerę nie dało...
> wbrew logice ;-)
> Już to przetrenowałem na własnej skórze, jak i kilka innych osób na tej
> liście (wątkie typu "jak wywalić gruba, bo się nie pozwala wywalić"
> już przewijały się kilka razy w przeszłości).
>
> Tak więc... powyższą metodą gruba wywalić może się nie udać.
> Po w/w i tak... może wstawać grub :-))).
>
> A więc... przed w/w trzeba wejść do /boot/ i ręcznie wyciąć cały katalog
> /boot/grub (opcja --purge nie działa tu). I dopiero wtedy w/w, i dopiero
> wtedy w/w zadziała.

[...]
Zrobilem tak, wszystko ok tylko teraz kiedy chce uruchomic lilo nie znajduje
mi lilo.conf moze o czyms zapomnialem, jednak narazie niechce reboot'owac
zeby sie nie okazalo ze nie mam zadnego bootloadera... a moze to ja
powinienem recznie stworzyc plik lilo.conf? Do tej pory kozystalem z
Knoppixa-HD gdzie wszystko "robilo sie samo" wiec nie wiem co teraz.
zrobilem tak:

# mv boot/grub ../home/xxx
# dpkg -P grub
(Odczytywanie bazy danych ... 161508 plików i katalogów obecnie
zainstalowanych.)
Usuwanie grub ...
# apt-get install lilo
Czytanie list pakietów... Gotowe
Budowanie drzewa zależności... Gotowe
lilo jest już w najnowszej wersji.
0 zaktualizowanych, 0 nowo zainstalowanych, 0 do usunięcia i 0 nie
zaktualizowanych.
host-86-63-152-29:/boot# lilo
/etc/lilo.conf: No such file or directory

Z gory przepraszam jesli zadaje banalnie - lamerskie pytania, ale niestety nie
zaliczam sie do grupy ludzi obeznanych z tematem.

Pozdrawiam :)