Re: GRUB kontra LILO [deinstalacja GRUBa]

On Wed, 2006-04-26 at 22:17 +0200, Marcin Landowski wrote:

> Lepszy-gorszy... pojęcia względne.

Miałem lilo na kilkudziesięciu serwerach. Od czasu do czasu po
restartcie widziałem śliczny komunikat "LI" lub podobny z tej samej
serii. Od czasu przejścia na gruba podobnych problemów nie doświadczam.

> Ja również wolę lilo i zawsze wywalam gruba.
> Grub jest taki... windziarski. Wszystko "samo się", a do końca nie
> wiadomo jak i trudno czasem nad nim zapanować.

Wszystko jest w czytelnych plikach tekstowych, co w nim trudnego?
update-grub czy grub-install tylko ułatwiają pracę, nie trzeba z  nich
korzystać.

> Lilo zdecydowanie jest bardziej swojskie dla mnie, łatwo je wyczuć i nim
> sterować. No i poza tym dużo ładniejsze jest  ;-)

Co zrobisz z lilo jak się pomylisz w konfiguracji i zrestartujesz kompa
nie posiadając dyskietki/płyty bootującej? :-) IMO możliwość zmiany
parametrów w czasie startu to bardzo duża zaleta.

Na koniec podkreślę: to moja opinia powstała na podstawie moich
doświadczeń. Uprasza się nie mylić z jakąś prawdą objawioną. :-)

Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski