Re: Pytanie o VLC do etch Debian Linux

On Mon, Apr 24, 2006 at 12:03:46AM +0200, majess wrote:
> Wyczytałem gdzieś ze do Debiana jest dobry player o nazwie VLC (Video
> Lan....).Jednak po zapoznaiu sie ze stroną domową tego projektu nie
> znalazłem jasnej instrukcji do tego jak zainstalować ten program na
> dystrybucji etch. Ponad to przeglądając pakiety debiana(na
> www.debian.org) znalazłem ten program dla woody , sitch ale nie dla etch.
> Może ktoś z użytkowników forum wie jak go zainstalować? Mowie z
> góry.....jeszcze niczego nie wkompilowywałem w mojego debiana (może
> dlatego jeszcze działa) wiec jesli trzeba cos wkompilowac to prosze o
> instrukcje jak najbardziej łopatologiczne.

To ciezka sprawa dla poczatkujacego, nie dasz sobie rady.
Jest kupa zaleznosci od bibliotek, i trzeba je starannie dobrac,
wiec obawiam sie, ze jesli nie znajdziesz w google gotowego pakietu, to
sobie nie poogladasz.

> A i jeszcze jedno zna ktoś z Was sposób na to jak sprawić żeby można
> było słuchać np. radia BBC internetowego na Debianie??(do mp3 znalazlem
> XMMS'a)-> prawie tak samo jak w Windows Media Player(chciał bym słuchać
> np radia BBC World News tak jak w Windows).

Niestety BBC nadaje radio w formatach zamknietych, wiec mozna probowac
go sluchac mplayerem, niestety trzeba sie napracowac i zapewne cos
ukrasc z windows. Zatem najprosciej wystawic antene satelitarną i
odbierac je karta DVB za male pieniadze, gdyz nie jest kodowane.

> p.s znacie może jakiegoś naprawde dobrego manuala do
> debiana........takiego dla kogos kto uzywał win a chce sie przesiąsc na
> debiana? (Bo nie chce Wam głowy zawracać lamerskimi pytaniami jak te
> powyżej np.)

A jakie podreczniki dotychczas przeczytales, z tych co są dostepne na
stronach debiana? :-)

--
S.