Pytanie o VLC do etch Debian Linux

Dzeń dobry
Jestem użytkownikiem debiana od paru dni.
Instalacja przebiegala "prawie" dobrze, zwłaszcza że sprzęt na moim laptopie IBM T23 dobrze obsługuje tylko dystrybucja testowa etch z jądrem 2-6-15(wypróbowałem wszystkie inne...........).
Ale nie o tym chciałem mowic.
Wyczytałem gdzieś ze do Debiana jest dobry player o nazwie VLC (Video Lan....).Jednak po zapoznaiu sie ze stroną domową tego projektu nie znalazłem jasnej instrukcji do tego jak zainstalować ten program na dystrybucji etch. Ponad to przeglądając pakiety debiana(na www.debian.org) znalazłem ten program dla woody , sitch ale nie dla etch. Może ktoś z użytkowników forum wie jak go zainstalować? Mowie z góry.....jeszcze niczego nie wkompilowywałem w mojego debiana (może dlatego jeszcze działa) wiec jesli trzeba cos wkompilowac to prosze o instrukcje jak najbardziej łopatologiczne. A i jeszcze jedno zna ktoś z Was sposób na to jak sprawić żeby można było słuchać np. radia BBC internetowego na Debianie??(do mp3 znalazlem XMMS'a)-> prawie tak samo jak w Windows Media Player(chciał bym słuchać np radia BBC World News tak jak w Windows).

A i pytanie czysto praktyczne, używam captive-ntfs dla zamontowania partycji NTFS po moim "świętej pamięci" WinXP. Dodałem wpisy do pliku modules w katalogu /etc (mount -t captive-ntfs /dev/hda1 /mnt/dysk-c) ale Debian nie chce automatycznie zamontować tych partycji przy starcie systemu. Nie wiem dlaczego.

Pozdrawiam
Łukasz Majewski

p.s znacie może jakiegoś naprawde dobrego manuala do debiana........takiego dla kogos kto uzywał win a chce sie przesiąsc na debiana? (Bo nie chce Wam głowy zawracać lamerskimi pytaniami jak te powyżej np.)