Re: 32bitowa ewersja a 64-bitowa i szybsze sciaganie iso

On Thursday 20 April 2006 19:30, Robert PaneQ! Pankowecki (rupert) wrote:
[...]
> /me w całej rozciągłości popiera tezę autora. pomylił mi się sarge z
> sid, bije się w piersi i przepraszam. anyway czy często zdarzają się
> jakieś problemy z zależnościami w unstable, czy to tylko mity ?

Bywają problemy. Trzeba zdawać sobie z tego sprawę. Lecz ogólnie unstable jest
całkiem stabilny. Używając apt-listchanges czy apt-listbugs i mając na
wszelki wypadek jakiś rescue pod ręką (chociażby odrębne środowisko) da się z
nim spokojnie żyć.

Z drugiej strony od dłuższego czasu promuję użycie odrębnych środowisk
(chroot) w stylu podstawka sarge + np. sid na pierwszej konsoli. Wszystko
pięknie opisane w debian-reference.

> ps. xgl jest w unstable spaczkowany moze ?

Kilka dni temu do unstable wszedł xorg 7.0. Obecnie zainstalowanie tandemu
Xgl+compiz to dodanie odpowiednich repozytoriów (np. QuinnStorm[1]) i
zainstalowanie odpowiedniej paczki (w wypadku w/w jest to xserver-xgl).

Używam Xgl od ponad miesiąca na debanie unstable/experimental i działa
wyśmienicie ;-) Do tego można używać repozytoriów reggaemanu, który
buduje "czyste" CVSowe wersje w/w programów. A o wszystkim można przeczytać
na forum compiz (jakby ktoś używał AIGLX to też można tam znaleźć pomoc).

Ach. I dwie przestrogi. Po pierwsze - paczki przygotowane są dla dappera
(ubuntu) - więc może czasem się coś popsuć (osobiście nie spotkałem się z
problemami których nie dało się usunąć). No i compiz czy xgl to
oprogramowanie eksperymentalne! :-)

[1] - deb http://www.beerorkid.com/compiz dapper main
[2] - deb http://xgl.compiz.info/ dapper main
[3] - http://compiz.ed3n.com/

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]