Re: OT: Jakie partycje dla squid'a i Samby ??

Jak doniosl wywiad/kontrwywiad dnia Fri, 21 Apr 2006 13:19:34 +0200
Krzysiek Kielczewski <kielek@mni.pl> napisal(a):

> Dosyć odważne stwierdzenie bez danych pt. ilość użytkowników,
> przepustowość łącza czy ilość ramu w serwerze...
>
> Krzysiek Kiełczewski
>

> --

Witam, zgadzam się z przedmówcą... :)
Sorry Wojtku, ale uważam, że to aż za mocna maszyna na moje potrzeby, (o tym nie miałeś prawa wiedzieć, bo mi nie chodziło o to jaka maszyna tylko jak to podzielić).
Dla uniknięcia ew. nieporozumień:

Userów - mam 25,przy quocie na 500MB na katalog w /home i odpowiednio ustawionych rejestrach w Windowsach (tzn, profile mobilne bez internetowego cachu, tempów itp. śmieci)

łącze - 4MB ADSL

maszynka - Intel Xeon 3,2GHz, 1GB RAM, UW-SCSI3 + hotswap, 2x 73GB, itd.

Raid inny niż 0 uważam za bezcelowy, samba uwierzytelnia się w LDAP (na innym serverze), na drugim serwerze mam też BDC,
na stacjach roboczych zostają kopie profili, więc ew. awarię mam gdzieś :P
poza tym każdy user ma trzymać ważne rzeczy tylko w "Moich Dokumentach" bo tylko ten katalog archiwizuję.
Squid jest mi potrzebny GŁÓWNIE do content-filtering'u.

LVM - na wszystko ?? hmm...
Osobiście uważam, że jeżeli padnie mi LVM to jak będę miał root'a, swapa i boot'a za LVM'em to się przynajmniej zaloguję w singlu i może coś zdziałam.

więc aktualnie testuję takie coś:
/dev/sda1 		/ 	ext3		1.5  GB
/dev/sda2		/boot	ext2		32.0 MB
/dev/sda3		swap	swap		4.0  GB
/dev/sda4		LVM	system1 	67   GB

/dev/sdb1		LVM	system2  	73   GB

/dev/mapper/usrlv	/usr	system1		10   GB
/dev/mapper/tmplv	/tmp	system1         3.0  GB
/dev/mapper/varlv	/var	system1         3.0  GB

/dev/mapper/cache1	/var/cache1 system1     25   GB

/dev/mapper/cache2	/var/cache2 system2     25   GB
/dev/mapper/homelv	/home	    system2	48   GB

Jak widać cache1 i cache2 są na różnych dyskach, więc squid powinien radzić sobie dość efektywnie,
synchronizacja profili w /homes następuje tylko przy logowaniu i wylogowywaniu czyli 2x dziennie x 25 userów -> czyli nie wpłynie znacząco na pracę dysków.

Co do partycji boot - nie jest montowana automatycznie, natomiast nie rozumiem czemu ci przeszkadza ? to tylko 32 MB

Poczta przechowywana w /var/spool/mail

Mam nadzieję że teraz jest jaśniej
Proszę o ewentualne uwagi.
  Jerzy <sm0q> Patraszewski