Re: OT: Jakie partycje dla squid'a i Samby ??

06-04-20, sm0q <sm0q@pbwkrakow.homedns.org> napisał(a):

> Witam wszystkich,
> potrzebuję na jednym komputerze postawić sambę jako PDC z profilami mobilnymi i Squid'a jako proxy z content-filtering'iem oraz postfixa z dodatkami.
> Do dyspozycji mam 2 dyski scsi 73GB i jak to podzielić, żeby działało wydajnie ?
> Wg dokumentacji squida nie trzeba robić stripping'u, bo squid ma wbudowane mechanizmy zarządzania urządzeniami blokowymi.
Przede wszystkim - Wszystko na LVM.

Dwa dyski 73 Gb to śmiesznie mało jak na kontroler domeny ze squidem,
szczególnie że wszystko musi stać w RAIDzie. Zrób na razie 4 partycje
LVM (kazda w raidzie) i dynamicznie je pozmieniaj w razie potrzeby. PO
drugie  kup dyski - dalej będzie można rozmawiać. Nawet ciężko mi
napisać jakiś sensowny podział.. na same logi ze squida potrzebne jest
dobre 100 GB (obejdzie sie bez raida) zeby spać spokojnie .

Wojciech Ziniewicz            | wojciech.ziniewicz@gmail.com