32bitowa ewersja a 64-bitowa i szybsze sciaganie iso

Witam listowiczow!
jestem poczatkujacym uzytkownikiem, ktory chce sie nauczyc linuxa i choc juz sciagnalem sobie, jak mi polecano "mandrive na poczatek a zebym na debianie skonczyl", to okazalo sie, ze przecenilem swoj procesor, bo nie jest jak sie okazuje 64 bitowy. moj blad, bo nie sprawdzilem. a teraz sciagam 32 bitową wersje iso i troche znowu to potrwa. Mam dwa pytania do doswiadczonych bardziej kolegow: 1. Czy da rade zrobic cokolwiek z plytami, ktore juz nagralem, na 64 bitowy procesor zeby chodzily pod 32 bitowym, zebym nie musial sciagac wersji z linuksem iso pod 32 bitowy procesor? 2. Czy znacie sposob na to, zeby sciagac z szybkoscia wieksza niz 32 Mbps? Teoretycznie powinienem sciagac z predkoscia 256 Mbps, bo taka predkosc obiecuje neostrada, ale pewnie nie znam sie na tym jeszcze a i informacji nie znalazlem, jaka jest relacja znamionowej predkosci oferowanej przez neostrade do predkosci sciagania plikow. byc moze to kwestia jakiegos rozwiazania technicznego, wiec rad będę o podpowiedz
pozdrawiam
Mariusz