Re: Ludzie sa skonczonymi debilami

On Tue, Apr 18, 2006 at 11:33:29AM +0200, Wojciech Ziniewicz wrote:

> Dyskutowanie o możliwośći czerpaniu zysków z GPL można odłozyć - w
> archiwach tej listy było już kilka bardzo zażartych dyskusji z których
> jasno wynika ,że - TAK , można sprzedawać i czerpać z tego korzyści.

Szczegółowo jest to opisane u źródła:

	http://www.gnu.org/philosophy/selling.pl.html

Lecz zawsze znajdą się ludzie, którzy będą powtarzali głupawe plotki,
stąd moje pytanie o pochodzenie tych głupot, aby je zdementować w
zarodku :-)

> Uważam ,że GPL pod tym względem (a pisane w momencie kiedy nikt nie
> przypuszczał ,że wolne oprogroamowanie zdobędzie taką popularność)
> jest bardzo przyszłościowa.

Niezbyt rozumiem tę wypowiedź - sądzisz że Stallman nie wiedział co
robi? Z moich rozmów z nim wynika, że wiedział, tylko patrzył bardziej
uważnie i perspektywnicznie niż inni. Dlatego nadużyciem jest twoje
twierdzenie, że "nikt nie przypuszczał".

> I nie ma co się wściekać na załozyciela tego wątku - chodziło mu o
> walkę z ciemnotą . Walkę z ludźmi (chodzi o wlasciciela aukcji) którzy
> czerpią lub mogą czerpać korzyści _pośrednio_ na niewiedzy ludzkiej,
> ponieważ nie informują ,że oprogroamowanie jest darmowe i można je
> zciągnąć z inernetu za darmo. Nie nazwałbym jednak takiego człeka
> "debilem" ale "przedsiębiorcą". Kapitalizm ;)

Ten postulat wydaje mi się o tyle dziwny, że w żadnym sklepie dotychczas
nie widziałem informacji pod ceną towaru, że można go taniej kupić u
konkurencji.

--
S.