Re: Ludzie sa skonczonymi debilami

06-04-18, Jacek Politowski <jp@jp.pl.eu.org> napisał(a):
> Podkreślę _at your option_.

> W szczególności ufam tym z *.gnu.org:
>
> gpl-faq:
>
> Does the GPL allow me to sell copies of the program for money?
>  Yes, the GPL allows everyone to do this. The right to sell copies
>  is part of the definition of free software. Except in one special
>  situation, there is no limit on what price you can charge. (The
>  one exception is the required written offer to provide source
>  code that must accompany binary-only release.)
>
> A tu podkreślę: there is _no limit_ on what price you can charge.

> [...]

Dyskutowanie o możliwośći czerpaniu zysków z GPL można odłozyć - w
archiwach tej listy było już kilka bardzo zażartych dyskusji z których
jasno wynika ,że - TAK , można sprzedawać i czerpać z tego korzyści.
Uważam ,że GPL pod tym względem (a pisane w momencie kiedy nikt nie
przypuszczał ,że wolne oprogroamowanie zdobędzie taką popularność)
jest bardzo przyszłościowa.

I nie ma co się wściekać na załozyciela tego wątku - chodziło mu o
walkę z ciemnotą . Walkę z ludźmi (chodzi o wlasciciela aukcji) którzy
czerpią lub mogą czerpać korzyści _pośrednio_ na niewiedzy ludzkiej,
ponieważ nie informują ,że oprogroamowanie jest darmowe i można je
zciągnąć z inernetu za darmo. Nie nazwałbym jednak takiego człeka
"debilem" ale "przedsiębiorcą". Kapitalizm ;)

Wojciech Ziniewicz            | wojciech.ziniewicz@gmail.com