Re: Pomieszanie Stable i Unstable

06-04-15, mr. bartek <mr.bartek@gmail.com> napisał(a):

> mam podobny problem, przy czym tych pakietów jest troche więcej ...
> do tego stopnia, że nie moge zainstalować apt-bulida
>
> # apt-get install apt-build
> Czytanie list pakietów... Gotowe
> Budowanie drzewa zależności... Gotowe
> Nie udało się zainstalować niektórych pakietów. Może to oznaczać,
> że zażądałeś/łaś niemożliwej sytuacji lub używasz dystrybucji
> niestabilnej, w której niektóre pakiety nie zostały jeszcze utworzone
> lub przeniesione z katalogu Incoming ("Przychodzące").
>
> Ponieważ zażądałeś/łaś tylko jednej operacji, jest bardzo prawdopodobne, że
> [...]

Z pomieszanymi zależnościami jest ciężko i w ogole naprawienie do
końca bywa czasami niemożliwe. Pierwsze co bym zrobił to na siłe
doprowadził do instalacji apt-builda  a potem instalował zbudowane za
pomocą niego paczki (lub za pomocą dpkg-buildpackage) z flagą
--force-all. Mój sposób byłby taki :

1. apt-build nie chce sie zainstalować - to dajemy dpkg --install
--force-all na apt-build (oczywiscie wykrywamy czy ma niespełnione
jakieś zależnosci i je doinstalowujemy)
2. Po zainstlowanym apt-build , budujemy cały system od nowa ,albo
przynajmniej większość pakietów (jeśli jakieś pakiety przy budowaniu
krzyczą i DEVy których nie da sie zainstlować , a zą w systemie ale w
innej wersji, uzywamy dpkg-buildpackage -d -uc -us)
3. instalujemy je za pomocą --force-all
4. jest 10% szans ze poprawne zależnosci zostaną przywrócone

średnio debianowy sposób. najlepiej oczywiscie działać u podstaw i nie
psuć sobie zaleznosci (korzystać z backportów albo przynajmniej
budować własne paczki z niezdebianizowanych źródeł)

Wojciech Ziniewicz            | wojciech.ziniewicz@gmail.com