Pomieszanie Stable i Unstable

Witam,

Mam taki problem... Uzywam(lem) jak dotad czystej wersji stabilnej sarge. Cos mnie kiedys sieklo i przy okazji walki z jakimis stronkami w LAMPpociagnolem kilka pakietow z wersji unstable (na pewno perl, mysql, byc moze jakies pakiety z php plus wymagane z depen do nich) Od tej pory mam kompletna kaszane przy apt/dselect jesli chodzi o zaleznosci. A co gorsza te nowe wersje zwlaszcza perla i mysql z pehapem spowodowaly powazne klopoty z kilkoma jak dotad bez zarzutu dzialajacymi aplikacjami (np openwebmail/postnuke/lstatd/itd)
Stad dwa pytania.
Po pierwsze czy jest jakas prosta metoda sprawdzenia ktore obecnie pakiety pochodza z wersji unstable a ktore ze stable? Czy jest jakas metoda na bezpieczny "downgrade" pakietos z unstable do wersji z dyst stabilnej?
(ie uzywam aptitude)

Poz,

Sub