Re: postfix + mysql + courier imap pop

Witaj bieniu,

W Twoim li?cie datowanym 14 kwietnia 2006 (10:10:32) mo¿na przeczytaæ:

> saslauthd pozwala wyslac poczte tym virtualnym a localnym nie :P
> poniewaz przesyla wtedy calosc login i realm laczy login@domena.pl a
> przeciez w systemie nie ma uzytkownika o takim loginie :) taka postac
> maja tylko virtualni no i jest problem

dobra poradzilem sobie z tym tak:

uzytkownicy fizyczni sa autoryzowani przez pam a virtualni
bezposrednio przez baze, wpis w /etc/postfix/sasl/smtpd.conf:

pwcheck_method: saslauthd auxprop
mech_list: plain login

auxprop_plugin: sql
sql_engine: mysql
sql_user: postfix
sql_passwd: haslo_do_bazy
sql_hostnames: 127.0.0.1
sql_database: postfix
sql_select: select password from mailbox where username='%u@%r'
log_level: 4

i wszystko smiga :) tak jak powinno czyli mam i userow fizycznych i
virtualnych :)

pozostaje jeszcze tylko maly niesmaczek ze przy wysylaniu poczty jako
user virtualny pam w auth.log zwraca ze logowanie nie udalo sie
poniewaz najpierw sprawdza czy jest to fizyczny user

Apr 14 15:24:57 serw saslauthd[3490]: DEBUG: auth_pam: pam_authenticate failed: User not known to the underlying authentication module
Apr 14 15:24:57 serw saslauthd[3490]: do_auth         : auth failure:
[user=user_virtualny] [service=smtp] [realm=domena.pl] [mech=pam] [reason=PAM auth error]

i tak sobie jeszcze glowkuje czy nie mozna tego gdzies jakos obejsc
lub zeby nie wypluwal do logu tego problemu :)

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras