Re: postfix + mysql + courier imap pop

Witaj bieniu,

W Twoim li?cie datowanym 14 kwietnia 2006 (10:01:07) mo¿na przeczytaæ:

> jeszcze jedno w auth.log mam:

> Apr 14 09:41:09 serw postfix/smtpd[20035]: sql_select option missing
> Apr 14 09:41:09 serw postfix/smtpd[20035]: auxpropfunc error no mechanism available
> Apr 14 09:41:09 serw postfix/smtpd[20035]: _sasl_plugin_load failed
> on sasl_auxprop_plug_init for plugin: sql

sam sobie odpowiem:

przy zainstalowanym pakiecie:

libsasl2-modules-sql

smtpd postfixa szuka ciagle mechanizmu od sasl dla
pwcheck_method: auxprop

przy czym ja mam to ustawione na saslauthd :) bo przeicez chce
autoryzowac to poprzez pam

wiec sprawa z logami dziwnymi zalatwiona pozostaje kwestia czy mozna
pogodzic saslauthd i wlasnie autoryzacje poprzez sasl aby mogli
wysylac poczte uzytkownicy virtualni w postaci:

login@domena.pl

oraz uzytkownicy w postaci:

login

??? poniewaz u mine zachowuje sie to tak ze z opcja -r odpalony
saslauthd pozwala wyslac poczte tym virtualnym a localnym nie :P
poniewaz przesyla wtedy calosc login i realm laczy login@domena.pl a
przeciez w systemie nie ma uzytkownika o takim loginie :) taka postac
maja tylko virtualni no i jest problem

pomozcie

--
Pozdrowienia,