postfix + mysql + courier imap pop

Witaj lista!

hejka

proboje wlasnie zawalczyc i mam tak:

dzialam wedle opisu:

http://linux.zsp2.edu.pl/

doszedlem juz do tego ze maile dochodza i maildir w katalogu
/home/vmail/user@domena.pl

jest zakladany gdy w bazie postfix, w tabelach

alias
mam podane konto user@domena.pl jako adress i goto tak samo

mailbox
mam dodane user@domena.pl, haslo, opis

w tabeli
domain mam: domena.pl

tylko wtedy gdy mam uzupelniona tabele alias mail dochodzi do usera
tzn w logach widze i katalog zostaje utworzony

troche jak dla mnie bez sensu wypelniac tabele alias skoro nie ma byc
zadnego aliasu i tutaj tego troche nie kumam, no ale jak na razie to
nie jest najwiekszym problemem

niestety nie wiem co z odbiorem poczty

testuje to w the bat

w pop3 ustawiam hosta: domena.pl
jako login daje: user@domena.pl
haslo jak w bazie no i program wypluwa mi info ze chce modyfikowac
ustawienia konta a w logach mysql mam:

Query       SELECT username, password, "", 101, 101, "/home/vmail",
concat(username,'/'), "", name, "" FROM mailbox WHERE username =
"user@domena.pl"

101 to gid i uid postfixa jak to kazali zrobic w opisie :)

podsumowujac:

nie kumam dlaczego trzeba dawac jakiekolwiek wpisy w tabeli alias
skoro ma byc poprostu skrzynka pocztowa a nie jakis alias gdzies tam
odsylajacy - no chyba ze to tak musi byc

jak dla mnie powinno wystarczyc dodanie skrzynki w tabeli mailbox, ale
moze sie myle ????

czy hasla w bazie lepiej dawac zaszyfrowane ? bo wedle opisu sa
nieszyfrowane

no i co zrobic aby courier-pop pozwalal odebrac poczte :)))
zrobilem wszystko dokladnie jak w tym opisie z tej strony :)

dajcie znac Ci co to przezyli i im dziala :)))

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras