Re: apache2

06-04-12, stentor <stentor@spin.amu.edu.pl> napisał(a):
> Witaj debian-user-polish!
>
>   apt-get remove apache2* usunelo apache'a
>
>   chcialbym teraz zainstalowac apache2 ze zrodel ze strony
>   www.apache.org
>
>   tam jest archiwum *.tar.gz poradzcie mi jak to prawidlowo
>   zainstalowac abym nie mial pozniej klopotow z dodatkowymi
>   niezbednymi zaleznymi pakietami.

Nie instaluj apacha ze źródeł niezdebianizowanych. Debian ma inną
strukturę katalogów niż założona w źródłach apacha. Można to
oczywiscie zmienić debianizując paczkę (debianusers.pl) ale po co
kiedy źródła są już przygotowane. Jeśli chcesz skompilować i zubodwać
sobie paczkę debianową poszukaj howto na debianusers.pl. W skrócie:
apt-get source apache2 (przy odpowiednich wpisach w source.list)
tar zxvf apache*cośtam
cd apache*cośtam
dpkg-buildpackage  -uc -us

po kilku minutach masz łądną paczkę.

p.s. odpowiednik configure w oryginalnych źródłach to debian/rules w
katalogu źródła debianowego. przejżyj ten plik, być może będziesz
chciał pozmieniać opcje.

Wojciech Ziniewicz            | wojciech.ziniewicz@gmail.com