Re: Cacti i "SNMP error"

bns wrote:
> Witam
>
> Zainstalowalem sobie Cacti > http://www.cacti.net
>
> Walcze pol dnia zeby doprowadzic to do dzialania. Jak zakladam nowy
> 'Device' do wyswietlania statystyk wyskakuje mi error "SNMP error" a co
> za tym idzie nie wyswietlaja sie statystyki danego hosta.
> Statystyki servera na ktorym dziala Cacti ma za to "SNMP not in use" ale
> sie wyswietlaja natomias kiedy go usunalem i znowu probowalem zalozyc
> juz sie nie wyswietlaly.. wtedy zgupialem i juz nie wiem na jakiej to
> zasadzie dziala (z tym sobie "poradzilem" usuwajac baze [mysql] i od
> [...]

Nie jestem specem od cacti chociaz uzywam :) Moje sugestie:

Chcesz monitorowac komputer/serwer na ktorym postawiles cacti czy chcesz
monitorowac inne hosty?

Odpowiedz na to pytanie implikuje rozwiazania. Jesli chcesz monitorowac
komputer na ktorym masz cacti to nie potrzebujesz snmp. Mozesz
wykorzystac skrypty pobierajace okreslone dane i z ktorych to cacti
wykresli ladnie statystyki. Wiele skryptow jest dostepnych w samym cacti
wiec nie bedziesz musial nawet sie meczyc ;) No chyba ze potrzebujesz
cos malo standardowego.

Jesli chcesz monitorowac jakies zdalne maszyny to musisz skonfigurowac
demona snmp na zdalnych maszynach i zrobic dostep do tego demona na
firewalu (jesli jest firewall ;).

Teraz co napisze to nie jestem w 100% pewny ale musisz tez raczej
skonfigurowac OID'y czyli na jakie zapytania ma odpowiadac serwer snmp
na zdalnym hoscie. Tego do konca nie jest pewien bo tego nie robilem.
Musisz poczytac dokumentacje.

Jak poprawnie skonfigurujesz demona snp na zdalnym hoscie tak aby
zwracal potrzebne Ci dane to tylko podpinasz to pod cacti i powinno
ladnie sie rysowac.

Ja cacti uzywam do sciagania statystyk z ruterow cisco i tam snmp jest
wbudowane wiec musialem postarac sie o OID'y aby wyciagac konkretne
informacje ze zdalnej maszyny. Nigdy natomiast nie robilem tego ze
zdalnego hosta. Chetnie poczytam jesli ktos opisze jak skonfigurowac
snmp na zdalnym hoscie i jakie informacje mozna za pomoca snmp wyciagac.
Opisz OID'ow tez by sie przydal.

Pozdrawiam.
--
# Piotr najduk(at)dami(dot)pl [+] Powered by [+] NIK # HaflingeR #
# LRU # 217130                [*]   Debian   [*] IRC # debian.pl #