Montowanie partycji reiserfs z obcego systemu?

Witam!

Mam proste pytanie dla Was, jak mniemam, bo sam nie mogę sobie z tym poradzić.

Jak podmontować partycję /dev/sda6 jako system plików reiserfs?
Ta partycja to moja partycja /home w Debianie a montuje ją z Fedory 5.

Mogę ją zamontować ale nie mogę odczytać z nich wszystkich plików, ponieważ mówi mi, że nie mam uprawnień co do niektórych. Robie to przez fstab, gdzie mam wpis: /dev/sda6 /mnt/home_debian reiserfs rw,user,noauto,nodev,noexec,nosuid 0 0

Patrząc pod 'mc' na użytownika i grupę widzę tylko nr, tzn. system nie zna użytkownika o nr 1001. Domyślam się że trzeba zmienić właściciela i grupę. Tylko, że w opcjach dla mount reiserfs nie ma czegoś takiego jak uid=USER i gid=GRUPA. Chyba, że są może jakieś inne do tego celu?

Robię to jako root i jest ok:
mount -t reiserfs -o rw /dev/sda6 /mnt

tzn. mogę czytać i zapisywać pliki ale nie chcę tego robić jako root podczas zwykłej pracy. Nie chcę też zmieniać właściciela i grupy dla tak podmontowanego sytstmu plików, gdyż jak się zaloguje na Debianie to będzie problem z partycją, że są znów nie ten właściciel i nie ta grupa (tak myślę - chyba, że się mylę).

Jak z tego wybrnąć? Jak rozwiązać ten problem - czy macie jakiś pomysł?

Pozdrawiam,
Janek