Port com1, ttyS0 czy jak kto woli :) Problem.

Witam.

  Potrzebuje uruchomic aplikacje minicom aby z linuksa konfigurowac
sobie urzadzenia sieciowe typu ruter, switch przez port serialowy COM1.

Zainstalowalem minicom (apt-get install minicom :)

Przygotowalem konfiguracje:

$ cat /etc/minicom/minirc.dfl
# Machine-generated file - use "minicom -s" to change parameters.
pu port             /dev/ttyS0
pu baudrate         9600
pu bits             8
pu parity           N
pu stopbits         1
pu scriptprog
pu minit
pu mreset

a po wywołaniu otrzymuję:

# minicom
minicom: nie mogę otworzyć /dev/ttyS0: Nie ma takiego urządzenia ani adresu

Korzystam z laptopa HP Pavilion ze4700 ktory posiada jeden port COM.
Soft zainstalowany to Debian Eth (testing) z własnorecznie kompilowanym
kernelkiem 2.6.15. Najprawdopodobniej nie zanaczylem jakiejs opcji w
kernelu lub nie zainstalowalem jakiejs paczki. A moze jeszcze cos
zapomnialem?

Ktos mi moze pomoc? Prosze o sugestie lub wypisanie opcji ktore musza
byc w kernelu aby dzialalo. Z gory thx.

Pozdrawiam.
--
# Piotr najduk(at)dami(dot)pl [+] Powered by [+] NIK # HaflingeR #
# LRU # 217130                [*]   Debian   [*] IRC # debian.pl #