WMV3 a sprawa Linux

Witam

Chcialbym odtwarzac pliki i streamy znetu w formacie wmv3 (wmp9). Na mplayerze odtwarzanie jest nieplynne, skacaze co pare klatek obraz i dzwiek (tragedia) w vlc jest tylko dzwiek natomiast nie widac obrazu (jeszcze wieksza tragedia :)) Jak Wy, grupowicze, radzicie sobie z odtwarzaniem juz najczesciej, niestety, stosowanego formatu na necie (czemu nie xvid?!?!). Tez odtwarza Wam sie skokowo czy moze znacie jakis codec o ktorym ja nie wiem ;)

btw Jak zmusic vlc zeby korzystal z tych samych binarnych kodekow co mplayer zeby chociaz pojawil sie obraz ? (potrzebne do odtwarzania medi w firefoxie) mam je w /usr/lib/codec i symlinka do /usr/lib/win32

--
pozdrawiam

:bns