Re: courier i vpopmail problem

On Fri, Mar 17, 2006 at 05:05:38PM +0100, seeb1@tlen.pl wrote:
>  To paczkowany zgodnie zreszta z opisem na qmailrocks.org
>
> http://www.qmailrocks.org/imap_db.htm
>
> zaleca sie instalacje paczki debianowej

Nie mam niestety czasu, zeby sie przegrzebywac przez ta strone. W pierwszej
kolejnosci upewnij sie, ze Twoj authvchkpw obsluguje "backend", z ktorego
korzysta vpopmail. Jesli Twoj vpopmail uzywa MySQLa, to authvchkpw musi byc
odpowiednio skompilowany. Cytat z courierowego FAQ:

authvchkpw

authvchkpw uses the vpopmail library to handle the authentication tasks.
Vpopmail is a virtual domain management library that is popular on Qmail
systems.

The Vpopmail library often uses MySQL by itself, but Courier! doesn't have a
way of knowing that. When that happens, authvchkpw will fail to compile
because it is necessary to link authvchkpw with MySQL libraries. When that
happens, the Makefile must be manually edited to link authvchkpw with MySQL.

Nastepnie sprawdz, czy Twoj authvchkpw jest odpowiednio skonfigurowany.

Pozdrawiam,

P.