Re: serwer na debianie

On Friday 17 March 2006 22:09, stentor wrote:
> Witam!
[...]
>      1. jak poczas uruchamiania systemu wylaczyc poszukwianie przez
>      system adresu z serwera DHCP? (kilka dlugotrwalych prob pobrania
>      adresu z serwera DHCP i jak nie znajduje to dopiero uruchamia sie

poszukaj w pliku /etc/network/interfaces kawalka odpowiedzialnego za
odpowiedni interfejs i skasuj ciag znakow "dhcp" ;-)

> dalej) 2. mam skrypt o nazwie "*internet" w ktorym interfejsowi eth0 jest
> przypisywany staly adres IP, maska i brama i uruchamiana jest usluga nat.
> jak zrobic aby ten skrypt uruchamial sie podczas startu systemu?
>      obecnie po zaladowaniu systemu musze go wywolywac recznie :|
>      czy to jest wlasciwe rozwiazanie (skrypt uruchamialny) czy po
>      prostu musze do jakiegos pliku dopisac te linijki z tego skryptu?

`man update-rc.d`

>      3. podobnie z wywolaniem apache. jak zamiast recznego wpisywania
>      ./apachectl start zrobic aby serwer uruchamial sie przy starcie
>      systemu?

Jezeli to apache zainstalowany poprzez apt-get i podczas startu systemu pisze,
ze jest wylaczony (lub cos w ten desen) to wystarczy wyedtowac linijke
w /etc/default/apache(2) by NO_START przyjela wartosc 0. Na pewno mozna jakos
przez dpkg-reconfigure, ale nie jestem pewien ktora paczka za to
odpowiada ;-)

PS: przepraszam za brak pliterek (popsulem x.org z powodu xgl)
PS2: przepraszam za bledy semantyczne i logiczne - wlasnie jest dzien
zielonego piwa, a ja wychodze na impreze... ;-)

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]