serwer na debianie

Witam!

     mam Debian Linux Sarge 3.1 jako serwer do apacha.
     do tej pory stal w sieci osiedlowej i otrzymywal adres IP z
     serwera DHCP sieci osiedlowej.
     obecnie serwer zostal przeniesiony na stale IP z Dialogu
     moje pytanie:
     1. jak poczas uruchamiania systemu wylaczyc poszukwianie przez
     system adresu z serwera DHCP? (kilka dlugotrwalych prob pobrania
     adresu z serwera DHCP i jak nie znajduje to dopiero uruchamia sie dalej)
     2. mam skrypt o nazwie "*internet" w ktorym interfejsowi eth0 jest
     przypisywany staly adres IP, maska i brama i uruchamiana jest usluga nat. jak
     zrobic aby ten skrypt uruchamial sie podczas startu systemu?
     obecnie po zaladowaniu systemu musze go wywolywac recznie :|
     czy to jest wlasciwe rozwiazanie (skrypt uruchamialny) czy po
     prostu musze do jakiegos pliku dopisac te linijki z tego skryptu?
     3. podobnie z wywolaniem apache. jak zamiast recznego wpisywania
     ./apachectl start zrobic aby serwer uruchamial sie przy starcie
     systemu?

     dziekuje za zainteresowanie i odpowiedzi

--
Pozdrowienia,
 stentor                          mailto:stentor@spin.amu.edu.pl