Re: Drukowanie z wine

Dnia poniedziałek, 13 marca 2006 10:25, Mariusz Kiełpiński napisał:
> Chodzi jak linux-a przekonać do drukowania za pomocą polecenia lpr na mojej
> drukarce widzianej przez Cupsa jako PSC1510 w Etch-u/Sid-zie.

Sam doszedłem

Trzeba poprawić źródła wine.
Wine wysyła do spoola za pomocą lpr plik ps a zatem po strone linuxa potrzebna
jest drukarka poscriptowa. A  rozwiązanie okazało sie banalne.

plik printdrv.c

linia
sprintf(psCmd,"|lpr -P%s",pszOutput+4);
jak widać odwołanie do lpr jest na sztywno
na
sprintf(psCmd,"| kprinter ",pszOutput+4);
i zainstalować ze źródeł.

i już użytkownicy KDE cieszą się pełnym wsparciem CUPS dla wine (dla dowolnej
zainstalowanej w nim drukarki).
Jak będzie dla Gnome nie wiem bo nie używam.

I to jest właśnie klasyczny pierdołowaty problem z który sobie zwykły
użytkownik Debiana w roli desktopa nie da rady.