Re: Podlaczanie dysku na dziko

On Sat, Mar 11, 2006 at 12:11:45PM +0100, jacek102 wrote:

> To zależy jaki dysk - standard SATA przewiduje hotplug. Wiec zostaje tylko
> kwestia systemu op. Żeby się nie zgubił - najłatwiej domontować po prostu
> ten dysk a potem go wyciągnąć. W przypadku IDE to jest jak wcześniej
> napisano - zazwyczaj się to udaje ale jest niebezpieczne. Standard nie
> przewiduje takiej opcji.

Nie zgodziłbym sie po raz kolejny z przedmówcą, o ile rzeczywiście
standard SATA mówi o hotswapie, jednak większość producentów dysków
przerobiła zwykłe dyski IDE na dyski SATA montując przejściówkę
IDE-->SATA, stąd też trzeba starannie badać zarówno dysk,
jak i kontroler, czy rzeczywiście obsługują pełen standard SATA.

Naciąłem się dwa razy i teraz po prostu sprawdzamy, wyciągając kilka razy
z hotpluga - jak nie zadziala, oddajemy do hurtowni :-)

--
S.