Re: Jaki kontroler Raid pod Sarge?

06-03-09, jacek102 <jacek102@o2.pl> napisał(a):
> Hmm to nie za ciekawie - na winde też planuje kupić klienta. Napisz co
> takiego Ci się nie podoba. Mi głównie ze wolne toto strasznie... Zanim ruszy
> cała maszyna to mijają wieki... no i bazy backupu zajmują już 1 Gb...

Mi zajmuja do 500MB juz od przynajmniej trzech lat - dane o backupach
starszych niz 31 dni sa kasowane. Na szybkosc nie ma sie co skarzyc.

> No rozumiem ale to i tak nie rozwiązuje problemu ponieważ taśma jest w
> serwerze Netware. Z tego co widze to klient jest pod winde. No chyba żeby
> wrzucić całość na stacje roboczą a z niej na dysk netware. Ale całość aż
> prosi się o kłopoty.

jak to w dobry sposob zaimplementujesz i przy okazji bedziesz przez
skrypty sprawdzal, czy replikacja jest w porzadku, to takie
rozwiazanie jest lepsze od besposredniego backupu na tasme - jak ktos
chce jakis pliczek ktory wlasnie wykasowal, to nie musisz leciec po
tasme, tylko kopiujesz z dysku. Poza tym mozesz postawic na stacji
roboczej sambe i z ArcServe ciagnac przez sambe, a nie przez klienta.

> Tylko pozazdrościć. A tak na poważnie - ile już chodzą te dyski NON-Stop?

z regoly po max 3 latach zmieniam

> A co z wydajnością? Żeby otrzymać podobną musiałbyś łączyć w raid 0 a to już
> chyba nie jest niezawodne. No chyba żeby 0+1 ale to wtedy przynajmniej 4
> dyski. I zaczyna się robić niewiele taniej... A czy bezpieczniej - hmm żaden
> szanujący się producent serwerów nie wkłada do nich takiej konfiguracji -
> zgadnij dlaczego?

To niech sie dalej szanuja - ja nie mam kasy na ich szacunek. Jak
chcesz wydajnosc to zrob cluster a dane trzymaj na fibre channel.

Pozdrowienia

Wojtek