Re: postfix dwie wersje kont

Witam,

Dnia śro, mar 08, 2006 at 11:24:15 +0100, bieniu gras napisał:

> Witaj Michał,

> wlasnie proboje ustawic postfixa tak aby to wszystko ruszylo, ale mam
> problem z dostepem do mysql, troche sie pogubilem i nie wiem czy to
> przypadkiem nie wina mysql 5.0 i ze postfix-mysql paczka ma problemy
> wlasnie z ta werjsa
>
> wycinek z logow:
>
> serwer postfix/trivial-rewrite[18860]: warning: connect to mysql server localhost:
> Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
>
> a to juz pewnie wynika z problemu z dostepem do samej bazy

> [...]

Hmm ja juz staram sie omijac przepisy :).
Twoj problem jest banalny, przynajmniej z pozoru.
1. Sprawdz na jakim adresie slucha Ci mysql. Jeżeli łaczysz się do bazy
danych po "localhoscie" sproboj zbindowac mysqla na okreslonym adresie
2. Laczysz sie przez socket, który jest w niestandartowym miejscu
(domyslnie socketa szuka w /var/run/mysql/mysqld.sock - albo przenieś
socket w standartowe miejsce, albo zbinduj mysqla na okreslonym adresie
i podaj w konfiguracji postfixa adres ip (np 191.169.1.1)

Jakbys nie dal rady daj znac. Netstat -Nnap Twojm przyjacielem :)

Michał Prokopiuk
michal[@]linuxstuff.pl
http://www.sklep.linuxstuff.pl