Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

On Wed, Mar 08, 2006 at 01:26:13PM +0100, Linuks pytania wrote:

> [...]
> doby podtrzymają dane (wtedy nieważne co padło czy serwer czy
> kontroler). Poza tym takie funkcjonalności jak wyciąganie dysków na
> gorąco, samoodbudowywanie się macierzy, rozszerzanie macierzy w
> locie po dołożeniu dysków a nawet zmiana pozimou RAID w locie, te
> rzeczy są przydatne. Nie narzekam. A i system dzięki osobnej karcie
> RAID jest pewnie odciążony. Można też zrobić gigantyczne macierze na
> kontrolerach 4-kanałowych po prawie kilkadziesiąt dysków, możesz
> mieć jednocześnie kilkanaście macierzy do różnych zastosowań.

A ja wolałbym, aby różnica w kasie wydanej na oba rozwiązania trafiła do
mojej kieszeni - miałbym fajne wakacje na Hawajach, a macierze
postawiłbym wtedy na kilku, możliwe że nawet redundatnych serwerkach
opartych na MD+SATA.

Ale wcale się nie denerwuję, jedynie pozwoliłem sobie zaproponować
uczestnikom listy pewien sposób, by nie wydawali niepotrzebnie kasy.
To nie ma nic wspólnego z Twoim konkretnym pytaniem, ale też zauważ, że
właśnie pytasz o coś, co uważam za mankament macierzy sprzętowych.

> A z ciekawości z jakim modelem Adapteca miałeś zagwozdki, na jakim
> systemie/jądrze?

Z każdym, bo problemem dla adapteca są 64bity i pamięć powyżej 4GB - w
moim przypadku był to 2*opteron.

--
S.