Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

> Oczywiście to co napiszę, może zostać uznane za kontrowersyjne,
jednak
> mam "w temacie" sporą praktykę. A mianowicie: wszelkie macierze
> sprzętowe to gówna, które można taniej uruchomić na zwykłym
raidzie
> softwarowym na oddzielnej maszynie, robiąc z niej NASa.
> Przy dyskach SATA otrzymujemy pełen hotswap. Zyskujemy brak
> upierdliwości ze sterownikami, co jest niebagatalne, gdyż do tej
pory
> nie zdarzyło mi się, żebym nie miał kłopotów z niemal każdą
macierzą
> [...]

Ja Ciebie doskonale rozumiem, ale mam postawić Debiana 3.1 na
serwerze HP i ma być tam sprzętowy RAID, a firma HP proponuje takie
jak w temacie kontrolery. Tak że w tym przypadku bez wnikania w to
czy się opłaca czy nie, po prostu tak ma być. Wyluzuj Sergiusz.
Spoko.

Osobiście uważam że jak daną firmę stać to nie ma problemu. Mi na
przykład odpowiada RAID sprzętowy, gdzie chociażby jest osobny
procesor na karcie (a u HP nawet 2 procki) i wykonuje on chociażby
sprzętowy XOR, plus od 32 do 256 MB cache'u z bateryjkami które 2-3
doby podtrzymają dane (wtedy nieważne co padło czy serwer czy
kontroler). Poza tym takie funkcjonalności jak wyciąganie dysków na
gorąco, samoodbudowywanie się macierzy, rozszerzanie macierzy w
locie po dołożeniu dysków a nawet zmiana pozimou RAID w locie, te
rzeczy są przydatne. Nie narzekam. A i system dzięki osobnej karcie
RAID jest pewnie odciążony. Można też zrobić gigantyczne macierze na
kontrolerach 4-kanałowych po prawie kilkadziesiąt dysków, możesz
mieć jednocześnie kilkanaście macierzy do różnych zastosowań.

Z SATA nie miałem styczności to się nie odzywam.

A z ciekawości z jakim modelem Adapteca miałeś zagwozdki, na jakim
systemie/jądrze?

Mimo wszystko jeśli ktoś coś wie o kontrolerach jak w temacie to
proszę o odzew.