Re: Kontroler RAID - HP SmartArray 64xx

On Wed, 8 Mar 2006, Sergiusz Pawlowicz wrote:

Oczywiście to co napiszę, może zostać uznane za kontrowersyjne, jednak
mam "w temacie" sporą praktykę. A mianowicie: wszelkie macierze
sprzętowe to gówna, które można taniej uruchomić na zwykłym raidzie
softwarowym na oddzielnej maszynie, robiąc z niej NASa.

:-) Dobre! Odpowiedź w moim stylu ;-) Ja też jestem bliski tej opinii, choć wyraziłbym to może trochę delikatniej ;-)

Faktycznie pod Linuksem RAID programowy działa bardzo dobrze i wydajnie. Wydaje mi się, że w znakomitej większości zastosowań używanie pod Linuksem drogich sprzętowych macierzy RAID jest pozbawione sensu.

Pozdr.

M.