Re: cron i aptitude update, upgrade

On Wed, Mar 01, 2006 at 09:15:25PM +0100, Jarek Buczyński wrote:

> Czemu piszesz że bałbyś się tak zrobić, aptitude mógłby "przez
> przypadek" usunąć coś potrzebnego? :)

Na domowym komputerze mozna by zaryzykowac automatyczna aktualizacje
pakietow, oczywiscie robiac wczesniej backup, zeby w razie problemow
moc szybko wrocic do poprzedniego stanu. Ryzyko jest jednak takie,
ze jesli automat bedzie Cie we wszystkim wyreczal, to po pewnym
czasie przestaniesz sie orientowac, co w ogole dzieje sie w systemie.
Oczywiscie wybor nalezy do Ciebie :)

Nie wyobrazam sobie jednak autoamtycznej aktualizacji w srodowisku
produkcyjnym, bo to tylko proszenie sie o klopoty. Jaka masz
gwarancje, ze zaktualizowana paczka bedzie dzialac rownie dobrze
jak jej wczesniejsza wersja? Nie chodzi tylko o jakies nowe bugi,
ktore mogly zostac zgloszone juz po wypuszczeniu nowej wersji
pakietu, ale takze o to, ze podczas aktualizacji pakietu moze sie
zmienic jego konfiguracja.

Owszem, uzywam na codzien cron-apta, ale tylko do tego, zeby za
mnie sprawdzal, czy sa jakies aktualizacje, sciagal nowe wersje
paczek i informowal mnie o tym. Do tego dochodzi lektura listy
mailingowej debian-security-announce@lists.debian.org, z ktorej
dowiaduje sie jakie paczki zostaly polatane i dlaczego,
pozniej testy nowych pakietow na maszynach testowych i dopiero
na koncu, gdy wszystko dziala poprawnie aktualizacja na serwerach
produkcyjnych.

> Istnieje więc jakaś metoda aby automatyczne utrzymać system aktualny,
> czy niezbędne jest robienie codziennie aptitude update, upgrade

Robienie apdejtu i apgrejdu jest niezbedne, zeby miec aktualny
system. Pytanie tylko kto to ma robic: wylacznie cron, wylacznie
Ty, czy moze cron i Ty?

> Jak to jest z tymi poprawkami na http://security.debian.org/ są tylko
> krytyczne a reszta poprawek na mirrorach np.
> http://ftp.pl.debian.org/debian?

Jak sama nazwa wskazuje na security.debian.org sa poprawki zwiazane
z bezpieczenstwem. Paczki z nowymi wersjami programow trafiaja na
takie mirrory jak ftp.pl.debian.org. To tak w bardzo duzym skrocie.

Pozdrawiam,

P.