Re: przenoszenie systemu przez cp -a

Witam

06-02-28, Marcin Owsiany <marcin@owsiany.pl> napisał(a):
> [Robię CC na d-u-p, bo może się komuś przyda kiedyś. Mam nadzieję, że
> nie masz nic przeciwko.]

Pewno że nie mam nic przeciwko, może komus się przyda :)

> porównaj co mówi cfdisk /dev/hda na temat hda1 z tym co powie
> "df -h /mnt/nowy/hdb1/"
> Swoją drogą to nie będzie obraz iso, bo nie masz systemu plików iso na
> hda1.

jak pisałeś cat robi obraz całości nawet pustego miejsca, na
/mnt/nowy/hdb1 pojawia się "obraz.iso" który zajmuje cały obszar
dysku, wynika z tego że partycja docelowa nie może być mniejsza niż
źródłowa

> To jest właściwa metoda, pod warunkiem, że utworzyłeś wcześniej partycję
> hdb1. Jeśli tak, to jest to błąd nośnika (uszkodzony dysk /dev/hdb).
> Więcej w dmesg|tail

Tak. Znów trafiłem na tą złą partycję, sprawdziłem na innej i poszło

> No też się zastanawiałem co chcesz uzyskać :-P

"obraz" ale nie w jednym pliku, tylko jako "normalne" katalogi,
dowiązania, pliki etc.

teraz zrobiłem tak:

stworzyłem kilka partycji, system plików mkfs.ext3 (inny niż był
wcześniej, to tak dla testu :) )

wybrana partycja:

/dev/hdb9 (nowa) jest WIĘKSZA od /dev/hda9 (stara)

root@ubuntu:/ # cat /dev/hda9 > /dev/hdb9

... czekamy spokojnie chwileczkę ...

root@ubuntu:/ # mount /dev/hda9 /stary/hda9/
root@ubuntu:/ # mount /dev/hdb9 /nowy/hdb9/

root@ubuntu:/ # df -h /stary/hda9/
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda9/             204M   37M  168M  18% /stary/hda9/

root@ubuntu:/ # df -h /nowy/hdb9/
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hdb9/             204M   37M  168M  18%  /nowy/hdb9/

Zrobiłem to tylko na jednej partycji, jeżeli ktoś chciałby przenieś
cały system na inny (nowy) dysk to powinien sobie najpierw utworzyć
nowe partycje, najlepiej większe, NIE MNIEJSZE, stworzyć system plików
np. makefs.ext3 i catować :)

cat /dev/hda1 > /dev/hdb1
cat /dev/hdaX > /dev/hdbX

Jak już pisałem nie sprawdziłem tego na wszystkich partycjach (w sumie
nawet nie bardzo mogę bo jedna jest uszkodzona), ale w najbliższym
czasie będzie okazja przeniesienia innego systemu to napiszę czy
wszystko działa tak jak powinno