Re: kontorler SATA

Wojciech Ziniewicz napisał(a):
> Ogolnie silicon image działają dobrze (z tych supportowanych przez
> jądro). I tak jak kolega mowi - to nie "debian" supportuje tylko
> "jądro" (co najwyżej debiana ;) )

hello,

	W tej kwesti nie do końca się zgadzam. Standardowe jajko w instalatorze
debiana jest ubogie w porównaniu do innych dystrybucji. Wiele modułów
nie jest skompilowanych i trzeba kombinować aby instalator zobaczył
hardware (ręka do góry, komu instalator nie wykrył dysków :-) ). A co z
kartami sieciowymi....wielu nowych brak?? Można wymieniać dość długo.
Sarge czyli oficjalny stabilny debian opiera się na kernelu 2.6.8 w
którym na obecne czasy brakuje obsługi wielu nowych urządzeń.
	Zaraz ktoś mnie "zbeszta", że mogę używać testing lub unstable, gdzie
jajco jest zupełnie nowe, jednak w wielu rozwiązaniach serwerowych
wystarczą aplikacje z obecnej wersji sarge....ba nawet z woody'ego. Byle
były łatane z security ;-). Weźmy  np. oracle... trochę sprzętu, system
operacyjny aby ożywić hardware i wszystko gra i huczy. Jedynym problemem
jest to, że nowe serwery nie chcą się uruchomić na stabilnym DEBIANie bo
jajco na to nie pozwala. I jak to wytłumaczyć choćby okienkowym
informatykom, którzy krzywią się, że instalacja z płytki na golutkim
nowym serwerze, to taka dłubanina.
	Podsumowując mogę stwierdzić, że to jądro z instalatora debiana już
mało co supportuje ;-).

--
pozdrawiam

Marek Wyrzykowski