Re: Licznik ruchu w sieci

06-02-22, Infect <capadona@toya.net.pl> napisał(a):
> Witam !
>
> Troche pogoglowalem ale nic sensownego nie znalazlem, zwracam sie do
> Was z prosba wielka :] moze ma ktos gotowy skrypcik ktory ladnie
> bedzie zliczal caly ruch w malej sieci , mam limity i TOYA chyba ostro
> zaczyna przeginac i obcina limicik , wg moich danych jakie mam z
> roznych wingrozowych licznikow jestem w plecy 2-4 giga/m-c,
> musze miec czarno na bialym ze od tego dnia do tego wyszlo/weszlo tyle
> i tyle , server stoi na debianie , dzieli lacze na 4 kompy , jesli
> mialby ktos taki skrypcik i moglby sie podzielic bede bardzo wdzieczny
> [...]
oszkurde... żeby nie odpisać "google.pl" bo wątek był już piardyliard
razy na setkach list linuksowych :
google.pl - > rrd
google.pl - > linuxstat
gogole.pl - > mrtg

ogólnie poszukaj sobie o rrd - to jest format w jakim większość
programów zapisuje accounting IP . W zaleznosic od tego jak chcesz
zliaczać ruch (markowanie iptablesami, mrtg przez snmp czy chociażby
radius) to polecam ci jednak podrążyć temat na goglach.

p.s. niemniej przypuszczam że samo mrtg wystarczy.

Wojciech Ziniewicz            | wojciech.ziniewicz@gmail.com