Problem przy zamianie hdd -> hda

witam,

mam pewien problem, o którym poniżej

na pokładzie komputera jest Debian SID + udev

obecnie mam napędy podłączone jak następuje:
hda - dysk dla windows, a na nim
       partycje windowsowe oraz partycja SWAP dla linuksa
hdb - napęd optyczny
hdc - napęd optyczny
hdd - dysk linuksowy, a na nim:
       hdd1 - /
       hdd5 - /home

chciałbym zmienić kolejność urządzeń na taką:
hda - linux
hdb - napęd optyczny
hdc - windows
hdd - napęd optyczny

zrobiłem co następuje:
1. zmiana wpisów w fstab, wszystkie /dev/hdd na /dev/hda
2. zmiana w /boot/grub/device.map 'hd0' i 'hd1'
3. zmiana w /boot/grub/menu.lst wpisów odpowiednio z
    (hd1,0) na (hd0,0)
    oraz z '/dev/hddX' na '/dev/hdaX'
4. profilaktycznie przeszukałem całe /etc w poszukiwaniu odwołań do '/dev/hdd'
5. zamiana fizyczna dysków
6. później restart, odpalenie jakiejś dystrybucji Live
7. chroot
8. groob-install /dev/hda
9. kolejny restart i ...

uruchamia się na początku dobrze, wykrywa dyski, i zaczyna wypluwać co
nastepuje:

/bin/cat /sys/block/hdd/dev: no such file or directory
waiting 1 seconds for /sys/block/hdd/dev to show up
device /sys/block/hdd/dev seems to be down
debugging opportunity, type ^D to continue

i niestety zwiecha systemu :-(

o czym zapomniałem lub nie pomyślałem? Podejrzewam, że miesza mi udev, ale
pewności nie mam. Trochę pogooglałem ale nic sensownego mi w oko nie wpadło.
Niestety jestem tylko ZU i nie za bardzo wiem jak ten problem ugryźć. Liczę
na jakieś sugestie.

pozdrawiam,
rafał