Re: [Actus] Warsztaty z Open Office.

mustafa@sdf.lonestar.org napisał.
> Czyzby Kolektyw Kulturalny Uniwersytetu Gdanskiego uzyskal na
> czas prezentacji dostep do jednego z kilku klastrow
> obliczeniowych w TASK ? ;)
> Z tego co pamietam OO2 jest tak pamieciozerne i powolne ze
> dlugo bedzie dla wielu marna alternatywa dla MS-OFFICE.
> No ale moze kiedys nadejdzie piekny dzien gdy Microsoft sportuje
> pakied OFFICE pod system GNU/Linuxm tak jak kiedys to zrobil
> wypuszczajac wersje pod Mac'a.
> No ale to byloby chyba podciecie galezi na ktorej Microsoft
> siedzi - bo faktem jest ze miliony osob tylko dlatego uzywaja
> [...]
Witam.
Juz po ciekawej prezentacji. Jednak Open Ofiice podczas
prezentacji okazal sie lepszy pomimo tego, ze minimalnie dluzej
uruchamial sie.
Mielismy tu porownanie kilku windowsowych programow z jego Linuxowymi
odpowiednikami. Mielismy 2 komputery z 2 rzutnikami obok siebie.
Na jednym Linux Mandriva - na drugim windows.
Dowiedzelismy sie o takich programikach jak chociazby XMMS i Amarok
vbardzo dobrze zastepujace Winamp do odtwarzania musyki. Amarok
(niedawno w FLUG-u dowiedzalem sie, ta nazwa oznacza wilk po
grenlandzku, )
to nowy odtwarzacz muzyczny. Linux ma rowneiz wlasne programy DC
do bezposredniego sciagania plikow i wiele innych do tego celu.
Ultramixer do wykonywania efektow muzycznych DJ.
Rowniez powiedzelismy o linuxowych komunikatorach  m.in. Kadu i Skype.
Do nagrywania plyt oczywiscie K III B. Niedawno pojawil sie rowneiz
linuxowy Nero - o nim tu dowiedzalem sie.opowiedzelismy rowneiz
o najpopularniwejszym odtwarzaczu filmow Mplayer.
Dowiedzazlem sie tu o takiej ciwkawostce jak Kino do obrobki
video. Dodam tu jeden z linkows wyszukanych googlami linuxowymi
http://www.linuxsoft.cz/pl/sw_detail.php?id_item=178
Powiedzelismy rowniez o linuzxowych programach graficznych.
Gimp dobrze zastepujacy np. photoshop. Inscape do grafiki wektorewej.
Dowiedzelismy sie nieco o nowo wprowadzonym otwartym formacie dokumentow
odt oasis.
POwiedzelismy o znikomej ilosci wirusow daalajacych pod Linuxem i
o linuxowych programach antywirusowcych.
Na koncu Joanna Pertkiewicz omowila nam mozliwosci Open Office Impress i
pokazala nam wykonana prezentacje.
Mielismy ciekawe spotanie poprowadzone przez Joanna Pertkiewicz
Mariusza Cilmana i Piotra Kabate. Obysmy podbnych spotan
mieli jak najwiecej. :)
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0