Re: Czy ext3 jest taki wolny?

On Fri, Feb 17, 2006 at 01:56:59AM +0100, Jarek Buczyński wrote:
> Witam
>
> Ostatnio sprawdziłem szybkość dysku przy użyciu hdparm. Z partycji
> NTFS hdparm wyświetlił 50-55M, z ext3 "tylko" 30M?
>
> Czy ext3 jest taki wolny? Jak to jest w przypadku innych linuskowych
> systemów np. (ReiserFS)?

hdparm nie ma nic do rodzaju filesystemu :)
Ile razy sprawdzałeś, przy jakim obciążeniu systemu?
Najlepiej zrobić to w trybie single.

Są dyski, które na początku są 2x szybsze niż na końcu (są też takie -
rzadsze, które mają to na odwrót). Przyczyną może też ilość przemapowanych
sektorów, czy problemy z odczytem.

Ja czasami używam dd_rescue (nie znam lepszego narzędzia)

  dd_rescue /dev/hdb /dev/null

do badania równomierności odczytu podejżanych dysków