Re: Serwer pocztowy z dodatkami (clamav,spamassassin,rbl) w firmie

ozyrys.hd napisał(a):
Mam pytanie do administratorów firmowych serwerów pocztowych tych z
bajerami (clamav,spamassassin,rbl). Jak wygląda w takich systemach
dostarczanie poczty oznaczonej jako spam, czy jest jakaś kwarantanna?

U mnie jest tak:
postfix + amavisd z clamavem + bogofilter.
Żeby było weselej, użytkownicy i aliasy są z LDAPa z Novellowego NDSu.

amavis zrzuca co wytnie do kwarantanny, ale jeszcze chyba nie miałem false-positives, jeśli chodzi o wykrywanie robactwa.
Potem uruchamiany jest bogofilter jako content-filter w postfiksie.
bogofilter dodaje nagłówek X-Bogosity:, po którym później filtruję globalnym procmailrc (używam procmaila jako LDA). Globalny procmailrc mam taki:

:0

I sobie co dwa-trzy dni robię mutt -f /var/spool/mail/spam i patrzę czy nie ma jakichś false-positives. Jak są, to odpowiednio rejestruję w bogofiltrze i zapisuję do spoolów użytkowników, gdzie miały oryginalnie dotrzeć.